Pogotowie Komputerowe Gorzów Wielkopolski 

Tel. 519 046 246 

 info@wisniewskiit.pl

 

 

Właściciele smartfonów z systemem operacyjnym Android mogą paść ofiarą nowej wersji szkodliwego oprogramowania. Na zainfekowanym telefonie, przy próbie wejścia do aplikacji mobilnej, pojawia się „nakładka” - komunikat o konieczności potwierdzenia numeru telefonu.

Po wciśnięciu „Kontynuuj” użytkownik proszony jest kolejno o podanie:

1. Numer telefonu komórkowego

2. Wprowadzenie wygenerowanego kodu PIN

3. Identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego

Celem przestępców jest przechwycenie danych klienta (numeru telefonu i danych do logowania). Posiadając te informacje, mogą zlecić przelew na swój rachunek i przekierować wiadomość SMS z hasłem autoryzacyjnym na podstawiony numer telefonu. I w ten sposób ukraść pieniądze z konta klienta.

Jeżeli Twój telefon został zainfekowany:

  • natychmiast zmień hasło do serwisu transakcyjnego mBanku
  • przywróć ustawienia fabryczne w telefonie (najlepiej tzw. hard reset)
  • zmień pin do aplikacji mobilnej mBanku

Sprawdź w jaki sposób chronić swój telefon

https://www.mbank.pl/bezpieczenstwo/bezpieczny-telefon/

Pamiętaj! mBank

  • nie prosi o podanie identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego w aplikacji mobilnej,
  • nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania,
  • nie prosi o wykonanie przelewów testowych,
  • nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku).

Design by: www.diablodesign.eu